Vygooglit na: .
  Vygooglit na: .
..:: Bigmig ::
..:: Web ::..
..:: Aktuality ::..
Aktuality

Triangl 24h
Tour de France
..:: Diskuze ::..
Poslední příspěvek
Michal   07.12.
rochic@seznam.cz
dneska by to šl...
Leden 2001  měsíc zpět aktuálni dopředu  měsíc dopředu  o rok dopředu
Září 2018
PoÚtStČtSoNe
20212223242526
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
..:: Plánovací kalendář ::..
..:: Aktualizace webu ::..
20.04.2012
..:: Aktualizace stránky ::..
03.07.2009
..:: Čas ::..

Středa
..:: Statistika ::..
TOPlist
..:: Počasí ::..
Aktuální počasí
..:: Předpověď ::..
Předpověď počasí Předpověď počasí Předpověď počasí Předpověď počasí Předpověď počasí Předpověď počasí
..:: Motorlet ::..
WebDesign by
Petr Hrubeš


Cross-browser compatibility tested with IE8, Opera and Mozilla browsers.
Závody

Reportáže ze závodů 2009


Triple Gold Triangle

24 hodinovka Ždírec nad Doubravou

Propozice Ždírec – 27.6. - 28.6.2009, start 9.00, Ždírec nad Doubravou

mapka velkého okruhu mapka malého okruhu (trianglu)výsledky
mapka velkého okruhu mapka malého okruhu výsledky

Úvod

Nejhůř se píšou reportáže, když se všecko daří, člověk se dobře cítí a je v pohodě. Když mám totiž problémy, tak to mi jde tužka od ruky a nestíhám toku myšlenek, ale takhle když mi to jde, tak není skoro o čem psát, a když není o čem psát, tak si zase každý řekne, že jsem to odbyll. No jo, co s tím, tak já nějak pomalu začnu.

Ždírecká 24hodinovka je snad nejtěžší silniční 24 na světě. Jsem začal dobře . To neříkám proto, že mě teď bolí celej Bigmig, ale to je prostě fakt. Při 24ce tu nastoupáš skoro cca 4500m. To je pro srovnání asi převýšení Krále Šumavy na 250km. Naproti tomu K24 má jen drobných 2200m. Proto jsem taky po Ždírci zralý na rakev . Jezdit rychle po rovině není problém, ale tyhle kopečky z Vysočiny vysávají z člověka tisíce kcal. Není proto náhoda, že jsem letos dokázal spálit přes 14500kcal, tedy vlastně 14,5 Mcal. Běžně člověk za den spálí tak 2,5 Mcal. Tak, to by bylo pár statistiky na začátek.

24hodinovka je závod, kde se člověk pořád učí. Ne, že by se jinde neučil, ale tady to jaksi přichází samo. Za těch 24 hodin se stává tolik věcí, na které se člověk nedokáže, ani neumí připravit, že si kolikrát říká, jestli se má na to připravovat . Opak je pravdou, čím víc se člověk připravuje, tím je větší šance závod dobře zvládnout. Samozřejmě, že to nemusí někdy stačit. Je to až k smíchu, co toho vždy taháme s Andělem, tolik "zbytečných" věcí, ale ony čekají právě na tu chvíli CH . Hasící přístroj taky celý život nepotřebujete, a pak vám jednou zachrání život.
Třeba jsem ještě nikdy na 24ce nepotřeboval spacák. No, a jak letos krásně pod ním Jirka Fidler usnul. A takovejch příkladů by se dalo najít desítky .

Jenže občas je potřeba i něco změnit a posunout se dál. Ono to buď vyjde a je to paráda, anebo to nevyjde a je z toho propadák a to si pak člověk rve vlasy. Jenže ono to jinak nejde. Žádnej manuál zde zatím nikdo nevydal. O závodě rozhodují maličkosti. Třeba minulý týden na K24
jsem v dešti střídal jedny mokré ponožky za druhými a nadával na zimu. Teď jsem zvolil úplně jiný materiál, nohy se v dešti krásně zapařili a 24h jsem odjel v jedněch návlecích, botách i ponožkách. Myslím, že to z toho je krásně cítit . No a výsledek se brzy dostavil. Snížil jsem počet rezignací na závod z deseti na 0.

Takhle se dá vylepšovat ledacos i třeba ubytování před závodem. Před 24 jsme spali vždy u bratra na Bílku, ale když počítám ty závory, kamiony, psy a kohouty před okny ložnice, co nás před závodem nenechali odpočinout. Raději jsme zvolili krásné, klidné, tiché a příjemné místo u rodičů Leoše v Předboři. Můžu říct, že to byl vynikající nápad a zcela jistě ovlivnil pozitivně výsledek. Andělka, která má na Bílku vždy problémy se spánkem, teď byla naprosto v pohodě a odpočatá. Nejhorší ze všeho na 24 jsou trpaslíci ?a unavenej doprovod.

Pátek 26.06.2009

V pátek jsme dorazily do Malče k Leošovi kolem 5. odpolední samozřejmě s přeháňkou. Déšť jaksi už patří k letošnímu létu. Spíš počítám hodiny, kdy neprší. Rychle jsme se ubytovali v Předboři a vyrazily s Leošovou rodinou na večeři do Bílku, je tam prý nová restaurace. Konečně jsme se taky mohli na chvíli v klidu sednout a popovídat, protože při závodě není nikdy dost času a po závodě většinou energie. Příjemné popovídání jsme museli ukončit po osmé hodině, abychom s Andělem také něco naspali, protože jsem zapomněl připomenout, že máme ještě navíc v nohách čtvrteční koncert Depeche Mode . Lístky jsem horko těžko sháněl loni v září, což jsem o cyklokalendáři neměl ani ponětí. Ještě potřebujeme nakoupit nějaké to jídlo, ale to necháme na zítřek. Čerstvé rohlíčky jsou čerstvé rohlíčky.

Sobota 27.06.2009

V sobotu ráno po krásně tiché noci vstáváme v 6.00. Moc se nám ani nechce, ale je toho moc co zařídit. Dobré je, že neprší. Alespoň.pro zatím Snídám kuře s těstovinami a přemýšlím jakou zvolit taktiku. Musím zase trochu zaexperimentovat, ale ne zas moc .
Před osmou hodinou přijíždíme do Ždírce před základní školu a už tam vidím Jirku stěhovat přepravky. Tak se zase po roce vidíme. Postupně přibývají známé a méně známé tváře. Anděl má v tomhle výhodu, že zná vždy skoro všechny. Mě se zase skoro všichni pletou.

Velkým překvapením je velmi početná výprava až z Ostravy, která má dokonce s sebou i vlastního zapisovače kilometrů !!!. Tomu říkám profi team. Tam hledej chlapče favority. Proti nim jsme náš dvojčlenný spolek (harmonikář a dirigent) chudí příbuzní . Náš tým, který tvoří hlavní vedoucí Anděl, zastávající již tradičně také funkci kuchaře, číšníka, nosiče vody, mixéra, doktora, psychologa, maséra, fotografa, servisního technika, kustoda, zapisovače km a poradce, a mě, jenž jenom jezdím '. Kompetence máme rovnoměrně až vyváženě rozdělené a tak nám to snad proto taky šlape .

Nejvyšší účast historie na této 24 přes 40 cyklistů už z nás dělá solidní pelotonek. Luboš (hlavní pořadatel) koulí očima a hrozí se, aby se z malého setkání zase nestal slavný Lacman Vysočina Road , na který všichni tak rádi s nostalgií vzpomínají.
Vybaluji náš kamion věcí a připravuji se na jízdu. Anděl mezitím zajišťuje vše potřebné před startem. Na nervozitu není čas, spíš se člověk těší a chce si to užít. Dávám si jeden čili jeden triangl na zahřátí, abych překontroloval vše na Arthurovi, a zdá se, že je v dobré kondici. To koupání, resp. sprchování z minulého víkendu přežil, a je zase připraven podat solidní výkon. Musím ho pochválit, pracuje na 100% už 3 sezony. U mě to zatím spíš vypadá na propadák, necítím se bůhvíjak dobře, a honí se mi hlavou jestli jsem po týdnu plně zregeneroval. Navíc v zákulisí davu slyším. "Hele to je ten vítěz. Ten to loni vyhrál. A letos - vyhraje taky. Uvidíš." Polknul jsem slinu, těsně před udušením. Tohle jsem asi potřeboval slyšet .

9.00 Nekompromisně jedeme. Kvůli médiím se dává triangl a potom už hurá do lesů. Tedy jedeme na Krucemburk a Vojnův Městec jako předloni. Ovšem. Zde se buduje nová silnice, tak jsou tu 2 semafory za sebou. V prvním kole poctivě stojíme na červené, ale úzus zní: Jednou a dost . Ač mi je to proti srsti plním to bezezbytku. Čas pracuje proti nám a žádný semafor nebyl v plánu. Trasa je velmi dobře uklizená i v lesních partiích, pořadatelé odvedli jako každý rok maximum, ovšem voda si nenechá poručit, tak občas naplavila nějaký ten šutrák do cesty. Chce to je opatrnost a zvýšenou pozornost po celých 24 hodin .

První kolo je vždy takové seznamovací. Povídáme si s Leošem, Martinem Zárubou, který mi určitě půjde po krku víc než loni , a dalšími. Pár lidí neznám, takže uvidíme, kdo vlastně letos pojede špici. Leoš měl smůlu, že hned v 2. kole píchnul, takže se z naší asi šestičlenné skupinky odpojil. Jedeme dost svižně jako vždy na začátku. Martin s Liborem Hudcem prohánějí stroje a moje tepy lezou opovážlivě do červených čísel . Nechávám si dát trochu do trika, ale jen 3 kola. Pak si musím odskočit, doplnit vodu a jídlo, ale hlavně zklidnit tep a srovnat si svoje tempo.
Jízda na samotku mi jednak vyhovuje líp a jednak je to poslední ostrý trénink před případným RACE (Race Around the Central Europe). Takže balíček je sice fakt příjemné svezení, jenže já musím především točit za svoje.
Od 4. kola, tedy po 102km si kroužím sám a zjišťuji, že zadek ještě není po K24 úplně ready. Není to sice tragédie, ale o zadní bradu jde zde v závodě především . Překvapuje mě, že tepy se příliš neuklidnili ani poté, co jedu sám. Jsem nějak nečekaně vybuzen . Jede se mi opravdu výborně, až se divím co přijde dále.
A přišlo.Bouřka v 7.kole naznačuje jak je důležité mít blatníček. Nádherně se pročistil vzduch. Jede se líp, protože se lépe dýchá, ale zase by nemuselo pršet zbytečně dlouho . S deštěm vstávám a s deštěm usínám, tak už si tak nějak zvykám, že letos jedině v dešti. K večeru naštěstí déšť oslabuje, ale stejně je dost mokrá silnice. Je to nepříjemné, protože závod je docela solidně rozjetý.

Po deseti celých okruzích, kdy v lesích je už znát tma, se napojuji plynule na triangl. Je něco po půl deváté a vody je dost i v zatáčkách. Občas si říkám, abych to jednou nepoložil. "Řízni 180x jednu zatáčku a neudělej chybu." To se pěkně říká, ale ostražitost musí být. V noci na trianglu nehrozí ani tak cyklisti, důchodci a fotbalisté s brankami jako na K24, ale spíše štamgasti z hospody na růžku, kteří vulgárně povzbuzují anebo přímo lezou do silnice bez varování. Jeden expert dokonce sedl na kolo a jel proti mně v protisměrem. Musel jsem ho okřiknout až si srovnal silnici do patřičných mantinelů. Jiný fotograf vyhlížel cyklisty tak, že stál v půlce sinice. Čekal opravdu snad kdo ho trefí. Naštěstí se ale žádný vážnější incident nestal.

Neděle 28.06.2009

Zhruba do půlnoci je celkem příjemně teplo a silnice usychá. Jenže zlom nastává na neděli. Déšť od 1. ranní do 4. ranní hodiny vzal za své všechny naděje na dobrý výsledek. Bájná hranice 700 padla hned a zřejmě padne i další pokus o rekord trianglu. Co se dá dělat. V silném dešti se zázraky dělat nedají a navíc když prší dlouho a v noci, není to nic na co by se člověk těšil.
V dešti se samozřejmě ani na triangl moc lidí nežene, takže skoro nikdo nejezdí a pak v dešti klesá rychle průměrná rychlost.

Po 4. ranní přestává pršet, zase začíná víc foukat, a navíc se dostavuje klasická ranní depka. Ta přichází každý rok a vždycky, takže je potřeba jen o ní vědět a překonat. Nejhorší je ten takový stav kdyby člověk nejradši slezl z kola a šel spát. Ale to nejde. Většinou pomůže přestávka na 2 min. Nejlepší na probuzení jsou ty borci typu "Leoš", kteří se vždy odněkud vynoří, zvednou rychlost ze 27km/h na 35km/h a pak se zase časem zanoří. To je pak člověk vzhůru hned. Ještě že nemívám problém s křečemi. I tak svaly tuhnou. Dělám krátké 2-5min pauzy každé 2 až 3 hodiny a to pak Anděl rozmasírovává jak se dá . Naštěstí se tempo občas povolí, takže se můžu uvolnit.

Teplota neklesla v noci pod 15st., ale do příjemného prostředí má daleko. Blíží se konec závodu a není pořád nic rozhodnuto. Je třeba bojovat až do konce, a tak je to správné. Nemám moc přehled o tom kolik má Martin najeto, a tak nenechávám nic náhodě a šlapu. Říká se, že štěstí přeje připraveným. Poslední 4 24hodinovky jsem neměl defekt. Kolu věnuji maximální pozornost, ale ani to někdy nemusí samozřejmě stačit. Poslední hodinu už začíná jít do tuhého a v tom vidím jak Martin měl nějaký defekt. Nakonec díra v plášti. Určitě stál více jak 15min a to zřejmě rozhodlo. Po chvíli zjišťuji, že byl před defektem asi jen 5-7km za mnou. To mohl být nejnapínavější závěr v historii Trianglu.
S blížícím se cílem jsem prošitej jak pes. Zadek po součtu dvou 24 má dost, o krku, zádech a ramenech nemluvě.

9.00 Cíl Konečně vysvobození. Anděl si to užívá, je to zase hlavně její zásluha, že to takhle dopadlo. Pár podání rukou, společné foto a do sprchy. Letos bude vyhlášení už v 10hodin, tak je třeba s sebou hodit. To je přesně to, co mi ale moc nejde . Sprcha, ač všichni říkají, že je horká mi přijde studená a ohnout se dolů k nohám mi přijde nedosažitelné . Anděl mě trochu dává do kopy, stejně raději využívám jistější a stabilnější nájezd pro kočárky, místo schodů .
Za volant se ovšem nehrnu a když se Luboš nabídl, že mě odveze auto do Ranska, rád si přisedám . Potřebuji přeci jen pár hodin regenerace navíc.

Vyhlášení proběhlo ve skvělé atmosféře tradiční restaurace v Novém Ransku. Bohatá tombola dodala vyhlášení chvíle vzrušení a zábavy .

Málem bych zapomněl...
Tento ročník byl pro mě bohužel prozatím poslední. Říkám prozatím, protože co bude za dva roky je ještě daleko, ale příští rok se zde objevím pouze v roli doprovodu. Jak to vzniklo?
Anděl už delší dobu touží po tom vyzkoušet si 24 na vlastní kůži. Má v nohách mraky závodů jako doprovod, a tak nějak si určitě sednout na kolo zaslouží. Ale, aby to nebylo jen tak jednoduché, tak jsme se spolu vsadili, že když potřetí za sebou ve Ždírci vyhraji, budu dělat další ročník doprovod já, a když skončím na jiném než prvním místě, nic se nemění a doprovod bude dělat dál Anděl.

Vzhledem ke skutečnosti, že jsem sice vyhrál závod, ale prohrál sázku, tak příští rok bude pro Vás reportáž od Bigmig Pitstop .

STATISTIKA ZÁVODU:

Ujetá vzdálenost 24h:684.6km
Ujetá vzdálenost celkem:685.9km
Pauzy celkem45min
Přerušení jízdy:8x
Převýšení celkem:4630m
Převýšení na km:6.76m
Čistá doba jízdy celkem:23:15, průměr 29.4 km/h
Celkový čas:24:00, průměr 28.5 km/h
Calory rate:606kcal/1h
Calorie celkem:14542kcal
Tep:Avg 130tpm / Max 168tpm
Počasí:Přeháňky, déšť, polojasno, teplota min 15°C, avg 17°C, max 23°C, bezvětří
Doprovod:Anděl (strážný)
Velký okruh:
Vzdálenost:34.03km, převýšení 285m
Ujetá vzdálenost celkem:340.3km, 10kol
Průměrná rychlost:29.4km/h
Převýšení:2868m
Doba jízdy: 11:34
Pauzy celkem:10min - 3x
Triangl:
Vzdálenost:1905m
Ujetá vzdálenost:344.3km, 181 kolo
Průměrná rychlost:27.7km/h
Převýšení:celkem 1762m
Doba jízdy:cca 4min na okruh, celkem 12:26
Pauzy celkem35min - 5x

Poděkování:

Díky všem, za skvělý zážitek.
Speciální díky Andělovi, pomáhal nejen mě, ale snažila se pomoci i všem ostatním v mezích možností.
Díky patří Jířímu Fídlerovi, Luboši Plíhalovi, Leoši Pradáčovi a dalším co se podíleli na organizaci.
Nesmím zapomenout poděkovat rodičům Leoše za ubytování. Díky.

Závěrem:

Snad jen to, že se těším na příští ročník v nové roli ...

Polar:

Záznam24h

Certifikát:

Foto Galerie:

Valid XHTML 1.1! Valid XHTML 1.1